Zajęcia edukacyjne dla klas IV-VII Szkół Podstawowych

 

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, iż nauka w klasach IV-VII zdeterminowana jest nie tylko przez system edukacji, kwestie wychowania w rodzinie, ale przede wszystkim proces dojrzewania.

Nasze miłe, małe Dzieci przeobrażają się w świadomą Młodzież. Nie bez kozery pozostaje tutaj wpływ postępującej cyfryzacji, gdzie nad inteligencją emocjonalną dominuje inteligencja obliczeniowa. Nie ma sensu kontestować tego stanu rzeczy, zwłaszcza iż jest to znak czasów i nie da się od tego uciec. Niemniej jednak zdarza się, że w związku z powyższym młodzież zaczyna dekodować wiedzę jak informację do przetworzenia i przeliczenia…

Czy z każdą wiedzą można obejść się w ten sposób? Wychodzimy z założenia, że nie zawsze i nie każdą rzeczywistość da się zdigitalizować. Odnosi się to m. in. do wiedzy historycznej, która bazuje na faktach, opowiadaniach, świadectwach i puli doświadczeń, nijak się mających do zdolności przeliczeniowych sprzętów komputerowych.

Aby zapobiegać dyskryminacji codzienności - nacechowanej budowaniem historii i jednocześnie wychodząc naprzeciw potrzebom związanym z rozwojem intelektualnym i obywatelskim dorastających Pań i Panów, stworzyliśmy cykl bardzo ciekawych, oryginalnych lekcji o historii najnowszej.

Nie są to jednak zajęcia czysto syntetyczne, oparte jedynie na faktach bez jakiejkolwiek interakcji bezpośredniej z odbiorcą proponowanych przez nas treści, lecz wiedza przekazywana na zasadzie pobudzania do krytycznego myślenia i odnajdowania powiązań przyczynowo- skutkowych pomiędzy faktami z przeszłości.

Zajęcia prowadzone dla grup zorganizowanych. Szczegóły na stronie: OFERTA EDUKACYJNA Przystanku Historia IPN im. Janusza Kurtyki - Archiwum - Centrum Edukacyjne Przystanek Historia

Zapraszamy serdecznie!

do góry